مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 17:502023-08-19اقتصادي

بافت جمعه بازار جویبار به عنوان میراث فرهنگی حفظ می شود


فرماندار شهرستان جویبار با تاکید بر تقویت هویت سنتی و فرهنگی جمعه بازار جویبار گفت: بافت جمعه بازار جویبار متعلق به فرهنگ مازندران بوده که باید حفظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، کمال رستمعلی عصر امروز درباره ثبت ملی جمعه بازار جویبار به عنوان میراث ملی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعه بازار جویبار از شهرت خوبی هم در شمال کشور و در میان مردم ما برخوردار است و در دولت سیزدهم و با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی با شماره 2047 به عنوان میراث ناملموس فرهنگی ثبت ملی شد.

وی افزود: جمعه بازار جویبار از لحاظ وسعت و شهرت و میزان حضور عرضه کنندگان و مردم یکی از جذابیت ترین و مشهورترین بازارهای سنتی شمال کشور به شمار می رود.

فرماندار جویبار بیان کرد: از ویژگی های این بازار معروف قرار گرفتن در قلب بازار اصلی شهر و در یک نقطه ای است که کشاورزان و روستاییان و خانم های خانه دار در منزل تولیدات و محصولات ازجمله طیور و محصولات این بازار را تبدیل به زیباترین و شلوغ ترین بازار شمال کشور قرار داده است .

رستمعلی با بیان اینکه قدمت این بازار به بیش از 100 سال می رسد، اضافه کرد: در حافظه تاریخی شهرستان جویبار آمده است که از دیرباز مردم مازندران به ویژه مردن جویبار محصولات کشاورزی خود را در این بازار بدون واسطه در اختیار مردم قرار م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت جمعه بازار جویبار به عنوان میراث فرهنگی حفظ می شود

بافت جمعه بازار جویبار به عنوان میراث فرهنگی حفظ می شود