مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 07:312023-08-22اقتصادي

تورم بی آبی؛ چشم امید به امداد هوایی بارورسازی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، درصد تورم بی آبی کشور در چند سال گذشته تک رقمی بود؛ اما متأسفانه از چند سال پیش این تورم دورقمی شده است! تورم امسال نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته و این یعنی حجم بارش های سراسر کشور نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش یافته است.

خشکسالی یکی از مهم ترین مخاطرات جوی و پدیده ای آرام و خزنده است که به مرور زمان افزایش می یابد و ناگهان به یک بلای طبیعی تبدیل می شود.

در این زمان که افزایش دما و کاهش بارش سبب خشکسالی در بسیاری از نواحی جهان شده است، شاید بشر بتواند با کمک فناوری و انجام کاری متفاوت مانند بارورسازی ابرها بر این مشکل غلبه کند.

ابرها از قطرات ریز آب یا کریستال های یخ تشکیل شده اند که اینها نیز هنگامی که بخار آب در جو سرد شده و در اطراف ذره ای از گرد و خاک یا نمک متراکم می شود، تشکیل می شوند.

بدون این ذرات که به عنوان هسته های تقطیر شناخته می شوند، قطرات باران یا دانه های برف تشکیل نمی شوند و در نتیجه بارش رخ نمی دهد.

بارورسازی ابرها یک روش تعدیل کنند آب و هوا است که طی آن با افزودن هسته های تقطیر به جو، توانایی ابرها در تولید باران یا برف افزایش یافته و شرایط لازم برای تشکیل دانه های برف یا قطرات باران فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم بی آبی؛ چشم امید به امداد هوایی بارورسازی

تورم بی آبی؛ چشم امید به امداد هوایی بارورسازی