مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 16:402023-08-13بين الملل

دویچه وله: درگیری ایروان-باکو دوباره شدت گرفته است


ارمنستان و جمهوری آذربایجان بالغ بر سه دهه است که بر سر منطقه قره باغ نزاع و اختلاف دارند و درگیری مرزی جدید 2 کشور در ضمن مذاکرات صلح جاری میان آن ها، - "ارمنستان و جمهوری آذربایجان بالغ بر سه دهه است که بر سر منطقه قره باغ نزاع و اختلاف دارند و درگیری مرزی جدید 2 کشور در ضمن مذاکرات صلح جاری میان آن ها، بار دیگر نگرانی ها در مورد وقوع مجدد جنگ را افزایش داد.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه دویچه وله در گزارشی درباره بالا گرفتن مجدد مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ می نویسد: فروشگاه ها در شهر استپاناکرت (خانکندی- مرکز قره باغ) هنوز باز هستند اما قفسه های فروشگاه از کالا خالی است.

مواد غذایی، دارو، سوخت و کالاهای بهداشتی – در این پایتخت غیررسمی منطقه جدا افتاده قره باغ، منطقه ای که در سطح بین المللی به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته شده، عملا کمبود هر نوع کالایی وجود دارد.

این منطقه مورد مناقشه ساکنان اکثرا ارمنی دارد.

کالاهای این منطقه تنها از یک مسیر دسترسی یعنی کریدور لاچین منتقل می شوند؛ این کریدور به ارمنستان منتهی می شود اما جمهوری آذربایجان در دسامبر 2022 این کریدور را مسدود و ارتباط آن منطقه با جهان خارج را قطع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دویچه وله: درگیری ایروان-باکو دوباره شدت گرفته است

دویچه وله: درگیری ایروان-باکو دوباره شدت گرفته است