مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-13بين الملل

فراز و فرودهای انتخاب رییس جمهور لبنان


بحران انتخاب رییس جمهور لبنان از رقابت بر سر نام های مطرح برای تصدی این پست گذشته و به تلاش برای یافتن ساختاری جدید برای حکومت این کشور رسیده است.

- گروه بین الملل : بحران انتخاب رییس جمهور لبنان از رقابت بر سر نام های مطرح برای تصدی این پست گذشته و به تلاش برای یافتن ساختاری جدید برای حکومت این کشور رسیده است.

این موضوع شاید راه را برای برخی توافق ها هموار کند؛ توافق هایی که فرانسه با میانجی گری ژان ایو لودریان فرستاده خود به لبنان، همچون پایتخت های تصمیم ساز دیگر در پی دستیابی به یکی از آن ها خواهد بود.

پارلمان لبنان تا امروز 12 جلسه را برای انتخاب رییس جمهور جدید این کشور تشکیل داده، اما به دلیل نبود توافق میان نمایندگان و احزاب لبنانی، هیچ کدام از این جلسات به انتخاب رییس جمهور جدید لبنان ختم نشده است.

عدم اتفاق نظر میان نمایندگان و احزاب لبنانی معمولاً پیش از انتخاب تمامی رؤسای جمهور این کشور از انتخاب نخستین رییس جمهور لبنان در سال 1943 گرفته تا تشکیل ساختار نظام جمهوری دوم لبنان پس از توافق طائف در سال 1989 مشهود بوده است.

پارلمان لبنان از 128 نماینده تشکیل می شود که بر اساس آخرین قانون انتخابات مصوب پارلمان این کشور، به شکل مستقیم از سوی مردم لبنان در حوزه های انتخاباتی کوچک و بزرگ انتخاب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و فرودهای انتخاب رییس جمهور لبنان

فراز و فرودهای انتخاب رییس جمهور لبنان