مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-22اقتصادي

خشکسالی بی امان و آبرسانی هوشمند به عشایر خراسان جنوبی


مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: تولیدات عشایر استان به دلیل خشکسالی های متوالی و فقر مراتع 18 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: تولیدات عشایر استان به دلیل خشکسالی های متوالی و فقر مراتع 18 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

ابراهیم ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال 13 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به استان تخصیص یافته که از این رقم 3 میلیارد و 300 میلیون تومان در استان جذب و به عنوان تسهیلات به عشایر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در طرح زنجیره گوشت قرمز براساس درخواست عشایر به ازای هر رأس دام سنگین سه میلیون و 500 هزار تومان و به ازای هر رأس دام سبک یک میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات پرداخت می شود، تصریح کرد: نرخ این تسهیلات 16.

5 درصد با بازپرداخت یک ساله است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر خراسان جنوبی بیش از یک میلیون و 66 هزار راس دام سبک و سنگین دارند که از این تعداد 21 هزار و 500 راس دام سنگین هستند، تصریح کرد: در فصل بهار، عشایر استان330 تن پشم، 70 تن کرک مو، 742 تن گوشت قرمز و سه هزار و 519 تن شیر دام سبک و سنگین به ارزش 57 میلیارد تومان تولید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی بی امان و آبرسانی هوشمند به عشایر خراسان جنوبی

خشکسالی بی امان و آبرسانی هوشمند به عشایر خراسان جنوبی