مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 10:202023-07-27سياسي

آیین لاله گردانی احمدآباد دیلمقانی زرند برگزار می شود


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند از برگزاری آیین لاله گردانی شام غریبان حسینی در احمدآباد دیلمقانیِ این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد اسلامی با اشاره به اینکه آیین شمع گردانی یا لاله های شمعدانی در برخی جاهای کشور به ویژه حرم مطهر امام رضا (ع) انجام می شود، گفت: این مراسم در احمدآباد دیلمقانی به صورت متفاوت برگزار می شود؛ بطوریکه مردم علاوه بر روشن کردن شمع از گردسوزهای بلوری قجری، چراغ های نفتی لمپا و فانوس دستی استفاده می کنند که جلوه خاصی به مراسم می دهد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند افزود: مراسم شام غریبان حسینی در احمدآباد دیلمقانی پس از اقامه نماز مغرب و عشا از بلوار تاریخی به سمت بهشت زهرا و گلزار شهدای این روستا با مدیحه سرایی و اشعار قدیمی آغاز و پس از قرائت فاتحه در مزار شهدا به سمت تکیه احمدآباد برای عزاداری و لاله گردانی ادامه پیدا می کند.

وی تصریح کرد: مراسم آیینی شام غریبان حسینی امسال در احمدآباد دیلمقانی همراه با حرکت نمادین کاروان اسرای شام و دمام زنی خواهد بود.

اسلامی ضمن دعوت از همشهریان زرندی برای شرکت در این مراسم افزود: مقرر شده مراسم آیینی شام غریبان حسینی در منطقه احمدآباد دیلمقانی مستندسازی و برای کارشناسی و بررسی به اداره کل میراث فرهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین لاله گردانی احمدآباد دیلمقانی زرند برگزار می شود

آیین لاله گردانی احمدآباد دیلمقانی زرند برگزار می شود