مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-26ورزشي

چرا باید نگران آزمایش های دوپینگ در جهانی عربستان و بازی های آسیایی باشیم؟


با مثبت شدن تست دوپینگ ملی پوش وزنه برداری این نگرانی در مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی وجود دارد که خدایی ناکرده اتفاق بدی بیفتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روز گذشته فدراسیون پزشکی ورزشی از مثبت شدن آزمایش دوپینگ علی هاشمی، ملی پوش وزنه برداری و محرومیت 3 ساله وی خبر داد تا وزنه برداری ایران پس از مدت ها یک بار دیگر شاهد دوپینگ آن هم در سطح حرفه ای و قهرمانی باشد.

دوپینگ در وزنه برداری جهان نه تنها در ایران طی سالیان سال وجود داشته و ورزشکاران زیادی از سوی وادا محروم شده اند و حتی برخی مدالهای المپیک و جهانی خود را هم از دست داده اند، اما با وجود کنترل و آزمایشهایی که صورت می گیرد این پدیده زشت همچنان وجود دارد و برخی ورزشکاران خواسته یا ناخواسته این عمل را انجام داده و سرنوشت ورزش حرفه ای و قهرمانی خود را تغییر می دهند.

علی هاشمی وزنه بردار دسته 109 کیلوگرم ایران که سابقه حضور در دو المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو را دارد و ملی پوش با تجربه ای است یکی از همان ورزشکارانی است که سرنوشتش با این دوپینگ و محرومیت قطعا تغییر خواهد کرد، هرچند نواب نصیرشلال از شاگرد خود  دفاع می کند و تاکید دارد که مثبت شدن دوپینگ او ناخواسته و خارج از اردو اتفاق افتاده است چرا که قبل از شروع اردو همه ورزشکاران تست دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید نگران آزمایش های دوپینگ در جهانی عربستان و بازی های آسیایی باشیم؟

چرا باید نگران آزمایش های دوپینگ در جهانی عربستان و بازی های آسیایی باشیم؟