مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 12:102023-08-19اقتصادي

کویت پالایشگاه های آسیایی را به تکاپو انداخت


با اقدام کویت در کاهش صادرات نفت به میزان یک پنجم برای تامین خوراک پالایشگاه جدید عظیم خود، پالایشگاه های آسیایی در جست وجوی منبع جایگزین هستند.

- با اقدام کویت در کاهش صادرات نفت به میزان یک پنجم برای تامین خوراک پالایشگاه جدید عظیم خود، پالایشگاه های آسیایی در جست وجوی منبع جایگزین هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صادرات کمتر از سوی کویت پس از اقدام عربستان سعودی برای کاهش داوطلبانه تولید، قیمت نفت برنت را به نزدیک 90 دلار در هر بشکه رسانده و برای پالایشگاه های آسیایی که برای بیش از دوسوم از واردات نفت خود، به خاورمیانه متکی هستند، فضای چندانی باقی نگذاشته است.

پالایشگاه های چینی که سرمایه گذاری سنگینی در تاسیسات جدید مناسب پالایش نفت ترش انجام داده اند، از این وضعیت، بیشتر آسیب می بینند.

نفت تخفیف دار روسیه تا حدودی از این فشار کاسته و جایگزین بخشی از عرضه کویت، به خصوص برای چین و هند شده است.

اما اکثر مشتریان کویت برای خرید نفت با کیفیت مشابه، از صادرکنندگان دیگر مانند عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی، باید پول بیشتری پرداخت کنند یا گریدهای نفتی شیرین گران تر مناطق دیگر را خریداری کنند.

به گفته جانیو شاه، تحلیلگر شرکت مشاوره ریستاد انرژی ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل تولید و صادرات گرید نفتی ترش متوسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کویت پالایشگاه های آسیایی را به تکاپو انداخت

کویت پالایشگاه های آسیایی را به تکاپو انداخت