موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - باشگاه پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - افزايش حقوق - سازمان تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - متناسب سازي - يارانه نقدي - نشست خبري فرمانده سپاه - آتش زدن كتاب پزشكي - شهرك هاي صنعتي فارس - معاونت توسعه ورزش همگاني - گيشه سينماي چين - همه گيري جهاني - مشكلات - عضو هيات مديره ذوب آهن - دادگستري ايلام - ضريب پرستار به تخت - تيم ملي فوتبال زير 17 سال - تيمور آقامحمدي - سامانه 137

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 16:222023-08-15بين الملل

گشت وگذارِ «قابله کودتا» در نیجر/ چرا پاریس خشمگین است؟


یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت که حضور معاون وزیر خارجه آمریکا در نیجر پس از کودتای نظامی در این کشور، به شدت پاریس را خشمگین کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه لوفیگارو فرانسه در گزارشی به نقل از منبعی در داخل وزارت خارجه این کشور نوشته است که حضور ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در نیجر پس از کودتای نظامی در این کشور، پاریس را به عنوان متحد واشنگتن و عضو ناتو به شدت آزرده و خشمگین کرده است.

این دیپلمات فرانسوی که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت وگو با فیگارو شده است، تاکید کرد: آمریکا دقیقاً عکس کاری را کرد که ما تصورش را می کردیم.

با متحدانی مثل (واشنگتن) نیازی به دشمن نداریم.

از زمان کودتا در نیجر و روی کار آمدن دولت نظامی در این کشور در اواخر جولای، پاریس همواره بر ابقای محمد بازوم، رییس جمهور معزول نیجر تاکید کرده است.

همزمان با تصمیم جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس) برای بسیج نیروهای ذخیره پس از عزل بازوم، دولت فرانسه همچنین آماده بود تا به کشورهای غرب آفریقا برای استفاده از قوه قهریه و قوای نظامی به منظور نیل به این هدف (ابقای بازوم) کمک و از آنها حمایت کند.

فیگارو به نقل از منبع وزارت خارجه فرانسه نوشت: در عوض آمریکا با اعزام نولاند به نیجر، نشان داد که حاضر است با کودتاچیان مذاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشت وگذارِ «قابله کودتا» در نیجر/ چرا پاریس خشمگین است؟

گشت وگذارِ «قابله کودتا» در نیجر/ چرا پاریس خشمگین است؟