مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 11:552023-07-23سياسي

آقای صالحی، برجام به کجا رسید؟


علی اکبر صالحی، وزیر پیشین امور خارجه و رییس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان، اخیرا طی گفت وگویی، خواستار گفت وگوی همه جانبه ایران با غرب خاصه با آمریکا شده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - صبح نو نوشت: علی اکبر صالحی، وزیر پیشین امور خارجه و رییس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان که این روزها در کسوت قائم مقامی ریاست فرهنگستان علوم قرار دارد، اخیرا طی گفت وگویی، خواستار گفت وگوی همه جانبه ایران با غرب خاصه با آمریکا شده است.

او در این باره تصریح کرده است: ما در چالش با آمریکا همواره روی موضوعات خاص گفت وگو کرده ایم؛ مثلا در مورد افغانستان یا عراق یا بحث آزادی زندانیان یا برجام و به طور کلی موضوع هسته ای؛ اما هیچ وقت یک مذاکره گسترده و وسیع سیاسی که دربرگیرنده ابعاد دیگر باشد، نداشته ایم.

اکنون با توجه به مجموعه شرایط منطقه ای و بین المللی، فرصت خوب و مناسبی است که یک گفت و گوی همه جانبه سیاسی با غرب اعم از اروپا و آمریکا داشته باشیم.

صالحی همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو درباره خروج نیروهای شوروی از نوار شمالی و شمال غربی کشورمان پس از جنگ جهانی دوم، دچار مغالطه می شود و تصریح می دارد: شوروی بعد از جنگ جهانی دوم در بخشی از ایران حضور داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای صالحی، برجام به کجا رسید؟

آقای صالحی، برجام به کجا رسید؟