مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 16:052023-08-17بين الملل

سیدافقهی: فضا برای همکاری های امنیتی بین ایران و عربستان وجود دارد


تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به سرفصل های مشترک همکاری بین ایران و عربستان و اینکه فضا برای همکاری های امنیتی بین 2 کشور وجود دارد، گفت: ایران و عربستان می توانند در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با ماجراجویی های آمریکا هم افزایی بیشتری داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (پنجشنبه) 26 مرداد ماه در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در سفری رسمی و یک روزه وارد ریاض شد.

سیدهادی سیدافقهی تحلیلگر مسائل غرب آسیا در همین خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس در تشریح اهمیت این سفر در شرایط کنونی عنوان کرد: این سفر بعد از بازگشت روابط بین دو کشور بزرگ منطقه صورت می گیرد.

دو کشور از جایگاه ویژه و نفوذ راهبردی در منطقه برخوردارند و یاران و هم پیمانانی در منطقه و سراسر جهان دارند.

  وی با بیان اینکه طبیعی است احیای روابط دو کشور مهم منطقه خشم آمریکا، رژیم صهیونیستی و سازمان های وابسته به آنها که در جنگ نیابتی در سطح منطقه در حال انجام ماموریت از سوی آنها هستند، را برانگیزد، اظهار داشت: اولین اظهارنظر در این خصوص از سوی نفتالی بنت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی صورت گرفت که عنوان کرد ما شمارش معکوس را آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدافقهی: فضا برای همکاری های امنیتی بین ایران و عربستان وجود دارد

سیدافقهی: فضا برای همکاری های امنیتی بین ایران و عربستان وجود دارد