مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-01سياسي

توانگر در نامه ای به نوبخت: آمار گمراه کننده ندهید


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحات اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت دوازدهم مبنی بر مقایسه میزان انتشار اوراق مالی در دولت قبل با دولت فعلی را حاوی اطلاعات غلط و شیوه استدلالی گمراه کننده دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن نامه مجتبی توانگر نماینده تهران به محمدباقر نوبخت رییس سابق سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است: برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوبخت رییس محترم سابق سازمان برنامه و بودجه با سلام و تسلیت ایام عزای حسینی و با آرزوی قبولی عزاداری های شما، توییت اخیرتان درباره انتشار اوراق مالی در دولت سیزدهم و مقایسه آن با انتشار اوراق مالی در دولت قبل، حاوی اطلاعات غلط و شیوه استدلالی گمراه کننده ای بود که لازم دانستم نکاتی در این باره خدمت جنابعالی معروض دارم: 1- انتظار می رود به عنوان فردی که در بالاترین سطوح مدیریت اقتصادی کشور قرار داشتید، تفاوت بین نرخ های اسمی و حقیقی را بدانید.

منظور از نرخ های اسمی در هر مقوله قابل ارزش گذاری به پول، ارزش روز است و منظور از نرخ حقیقی، تعدیل ارزش روز متناسب با تورم است.

به عنوان مثال اگر هزینه های ماهانه یک خانوار در حال حاضر 20 میلیون تومان و یا در اندازه بزرگتر، هزینه های دولت در سال مثلا 1500 هزار میلیارد تومان باشد، اگرچه هزینه کرد اسمی نسبت به سال های قبل بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانگر در نامه ای به نوبخت: آمار گمراه کننده ندهید

توانگر در نامه ای به نوبخت: آمار گمراه کننده ندهید