مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 03:202023-08-14بين الملل

بازداشت 176 خبرنگار در دوسال حکومت طالبان


براساس گزارش مرکز خبرنگاران افغانستان، در دو سال حاکمیت طالبان بیشتر از 300 رویداد خشونت امیز علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرکز خبرنگاران افغانستان گزارش دوسالانه اش را در مورد وضعیت آزادی رسانه ها در دو سال زمام داری امارت اسلامی طالبان منتشر کرد.

این گزارش نشان دهنده افزایش آمار رویدادهای نقض حقوق خبرنگاران و رسانه ها و تشدید روند سرکوب رسانه های آزاد در افغانستان است.

در این گزارش که در آستانه دومین سالگرد سقوط نظام جمهوری اسلامی و بازگشت دوباره طالبان به قدرت، منتشر شده، آمده است که 366 رویداد نقض حقوق خبرنگاران و آزادی رسانه ها که شامل جان باختن کارمندان رسانه ای، تهدید، بازداشت و برخورد خشونت آمیز است در جریان دو سال زمامداری امارت اسلامی طالبان (24 اسد 1400 تا 24 اسد 1402) از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان ثبت شده است.

براساس این گزارش، رویدادهای ثبت شده شامل سه مورد جان باختن کارمندان رسانه ای، 23 مورد آسیب دیدن خبرنگاران، 176 بازداشت موقت و میان مدت می شود که شماری از این بازداشت ها ماه ها ادامه یافته است و از آن جمله نه تن همچنان در زندان به سر می برند.

در د وسال گذشته، 139 مورد تهدید و 25 رویداد خشونت فیزیکی علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت 176 خبرنگار در دوسال حکومت طالبان

بازداشت 176 خبرنگار در دوسال حکومت طالبان