مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-08سياسي

تحلیل جهاد حضرت زینب(س) در کلام دکتر علی شریعتی


زینب رسالت رساندن پیام شهیدان زنده اما خاموش را به دوش گرفته است.

آنها که رفتند، کاری حسینی کردند و آنها که ماندند، باید کاری زینبی کنند، - خبرگزاری فارس ـ گروه اندیشه: زینب رسالت رساندن پیام شهیدان زنده اما خاموش را به دوش گرفته است، زیرا پس از شهیدان او به جا مانده است و اوست که باید زبان کسانی باشد که، به تیغ جلادان، زبانشان بریده است.

اگر یک خون پیام نداشته باشد، در تاریخ گنگ می ماند و اگر یک خون پیام خویش را برای همه نسل ها بگذارد، جلاد، شهید را در حصار یک عصر و یک زمان محبوس کرده است.

اگر زینب(س) پیام کربلا را به تاریخ باز نگوید، کربلا در تاریخ می ماند و کسانی که به این پیام نیازمندند از آن محروم می مانند و کسانی که با خون خویش، با همه نسل ها سخن می گویند، سخنشان را کسی نمی شنود، این است که رسالت زینب سنگین و دشوار است.

پیام حضرت زینب به چه کسانی است؟ رسالت زینب پیامی است به همه انسان ها، به همه انسان ها، به همه کسانی که بر مرگ حسین می گریند و به همه کسانی که در آستانه حسین سر به خضوع و ایمان فرود آورده اند و به همه کسانی که پیام حسین را که زندگی هیچ نیست جز عقیده و جهاد معترفند.

پیام زینب به آن هاست که: ای همه! ای هر که با این خاندان پیوند و پیمان داری، و ای هرکس که به پیام محمد مؤمنی، خود بیندیش، انتخاب کن! در هر عصری و در هر ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل جهاد حضرت زینب(س) در کلام دکتر علی شریعتی

تحلیل جهاد حضرت زینب(س) در کلام دکتر علی شریعتی