مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 16:352023-08-06فرهنگي

گسترش هنر اصیل ایرانی با روایت شاهنامه توسط بانوی نقال فارسی و دخترانش+ فیلم


حبیبه آزادی به همراه دو دختر خود از فعالین حوزه نقالی و شاهنامه خوانی هستند که علاقه دارند نسل جدید را نیز با این فرهنگ اصیل ایرانی آشنا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، نقالی و شاهنامه خوانی یکی از فرهنگ های کهن فارسی و هنرهای اصیل ایرانی است که از دیرباز در فرهنگ ما نقش پررنگی داشته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

  این هنر نمایشی که برگرفته از آثار شاعر بزرگ ایرانی حکیم ابولقاسم فردوسی است در تاریخ 27 نوامبر 2011 به ثبت جهانی رسیده و امروزه نیز طرفداران خاص خود را دارد.

  افراد علاقه مند زیادی  در این زمینه فعالیت می کنند که سعی دارند نقالی، این هنر نماشی را به نسل جدید و آینده نیز نشان دهند و آنان را با فرهنگ غنی ایرانی آشنا کنند.

  حبیبه آزادی به همراه دو دختر خود از فعالین این حوزه هستند و قصد دارند نسل جدید را نیز با این فرهنگ اصیل ایرانی آشنا کنند.

  آزادی در گفتگویی با خبرگزاری فارس در ابتدا خود را معرفی کرد و گفت: حبیبه آزادی هستم متولد 1361 در شهر شیراز، سال ها در تهران زندگی کردم و در کنار زندگی تجربه های بسیار کسب کردم و در حال حاضر نیز مدرس شاهنامه خوانی و شرح شعر مشاهیر هستم.

  شاهنامه خوانی های پدربزرگم مرا به نقالی علاقه مند کرد او از علاقه اش به شاهنامه خوانی  و نقالی صحبت کرد و گفت: پدربزرگ من بیشتر اوق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش هنر اصیل ایرانی با روایت شاهنامه توسط بانوی نقال فارسی و دخترانش+ فیلم

گسترش هنر اصیل ایرانی با روایت شاهنامه توسط بانوی نقال فارسی و دخترانش+ فیلم