مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-12بين الملل

عربستان سعودی به دنبال عضویت در «پروژه جت جنگنده» انگلیس، ایتالیا و ژاپن


عربستان سعودی در تلاش است تا به شراکت سه جانبه انگلیس، ژاپن و ایتالیا پیرامون «پروژه جت جنگنده نسل جدید» که در ماه دسامبر امضا شد، بپیوندد.

- عربستان سعودی به دنبال عضویت در پروژه جت جنگنده انگلیس، ایتالیا و ژاپن عربستان سعودی در تلاش است تا به شراکت سه جانبه انگلیس، ژاپن و ایتالیا پیرامون پروژه جت جنگنده نسل جدید که در ماه دسامبر امضا شد، بپیوندد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، درحالیکه انگلیس و ایتالیا نسبت به درخواست و عضویت عربستان سعودی تمایلی نشان داده اند اما ژاپن قویا با این ایده مخالف و موضع خود را صراحتا به آن دو کشور اعلام کرده است.

برنامه جهانی رزم هوایی یا همان GCAP که به دنبال ارائه یک هواپیمای جنگی بسیار پیشرفته و قابل صادرات تا سال 2035 است، به عنوان پیشرفت چشمگیری برای هر سه کشور امضاکننده تلقی شده است؛ به خصوص برای ژاپن که از قدیم صادرات دفاعی را محدود کرده بود و هرگز در برنامه ای با چنین مقیاس و پیچیدگی همکاری نکرده بود.

طبق گفته مقاماتی در لندن و توکیو، تلاش عربستان سعودی جهت پیوستن به این پروژه و تبدیل آن به یک شراکت چهار گانه، در هفته های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

همچنین درخواست مستقیمی به دولت ژاپن در ماه ژوییه هنگامی که فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن با محمد بن سلمان، و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان سعودی به دنبال عضویت در «پروژه جت جنگنده» انگلیس، ایتالیا و ژاپن

عربستان سعودی به دنبال عضویت در «پروژه جت جنگنده» انگلیس، ایتالیا و ژاپن