مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-20اجتماعي

مادران باردار چگونه در راهپیمایی اربعین شرکت کنند


یک متخصص سلامت در بلایا و فوریت های پزشکی، برای آن دسته از مادران باردار که قصد حضور در راهپیمایی اربعین را دارند، توصیه هایی داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آرزو دهقانی، با اشاره به توصیه هایی به مادران باردار که در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند، گفت: بهتر است که مادران باردار راه رفتن را به زمان های خنک همچون بعدازظهر، غروب و شب و صبح ها تا قبل از طلوع آفتاب موکول و بعد از هر نیم تا یک ساعت پیاده روی باید حداقل 10 دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: مادران باردار در صورتی که مسیر را با خودرو طی می کنند باید بعد از هر دو ساعت تردد با وسایل نقلیه 20 دقیقه از ماشین پیاده شده و قدم بزنند.

مادر باردار در حین پیاده روی نباید وسیله یا کوله سنگین حمل کند.

بهتر است مادران باردار در حین استراحت، پای خود را کمی بالاتر قرار دهند و در صورت امکان کف پا در زمان استراحت بر روی بطری یخ زده ماساژ داده شود.

انجام ماساژ عضلات ساق پا نیز به گردش خون و رفع خستگی مادران کمک می کند.

دهقانی با بیان اینکه زنان باردار حتماً باید پوشش و کفش مناسب استفاده کنند، گفت: پوشیدن لباس راحت و آزاد و نخی، جوراب نخی و کلاه نقابدار در هوای گرم و در پیاده روی طولانی از گرمازدگی پیشگیری می کند و استفاده از این نوع پوشش به زنان باردار پیشنهاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران باردار چگونه در راهپیمایی اربعین شرکت کنند

مادران باردار چگونه در راهپیمایی اربعین شرکت کنند