مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 03:452023-08-18پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای کاهش مشکلات شایع دوران بارداری


در دوران بارداری فرد ممکن است دچار مشکلاتی شود که برخی از آنها به سرعت بهبود پیدا کند اما بهبود برخی دیگر مدت بیشتری طول بکشد؛ ترش کردن، تهوع، - در دوران بارداری فرد ممکن است دچار مشکلاتی شود که برخی از آنها به سرعت بهبود پیدا کند اما بهبود برخی دیگر مدت بیشتری طول بکشد؛ ترش کردن، تهوع، یبوست و ویار از جمله مشکلات شایع دوران بارداری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دوران بارداری مشکلات گوارشی یکی از شکایت های اصلی مادران است که با به کارگیری برخی روش ها می توان شدت این مشکل را کاهش داد.

ترش کردن و سوزش معده این حالت یک رخداد معمول در اواخر بارداری اســت و معمولا شب ها اتفاق می افتد.

بازگشت اســید معده به مری موجب ســوزش انتهای مری می شود و به دلیل این که قسمت انتهایی مری در نزدیک قلب اســت از این حس سوزش به عنوان (سوزش قلب) یاد می شود؛ درحالی که این سوزش ربطی به قلب یا کارکرد آن ندارد.

در بیشتر موارد، این مسئله به دلیل بزرگ شدن رحم و فشار آن بر روده ها، معده و نیز شل شدن اســفنکتر مری و بازگشت محتویات معده به داخل مری ایجاد شده و باعث احساس سوزش می شود.

این عارضه با خوردن غذای زیاد و تشکیل گاز شدت می یابد.

با اتخاذ راهکارهای زیر می توانید احساس ترش کردن و سوزش سر دل را کاهش دهید: _ غذا را در وعده های کوچک و متعدد (هر 2 تا 3 ساعت) مصرف کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای کاهش مشکلات شایع دوران بارداری

توصیه های تغذیه ای برای کاهش مشکلات شایع دوران بارداری