مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-02اقتصادي

نقش نهاده های دامی در قیمت مرغ و گوشت


بسیاری از دست اندرکاران صنعت طیور بر این باورند که با رفع مشکلات تامین نهاده های دامی به خصوص کنجاله سویا و بارگیری به سوی واحدهای تولیدی، قیمت محصولات پروتیینی در بازار تعدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طی ماه های اخیر تامین نهاده های دامی با نرخ مصوب بویژه کنجاله سویا با مشکلاتی روبرو بود در این شرایط مرغداران و دامداران راهی جز خرید از بازار آزاد نداشتند که این امر بشدت بازار گوشت قرمز و مرغ را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بنابر اعلام مسئولان اتحادیه و تشکل های تولیدی از اواخر تیرماه با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام وزیر، کنجاله سویا به مقاصد مرغداری و واحدهای مختلف تولید جوجه یکروزه، مرغ گوشتی و واحدهای مرغ تخم گذار حمل شده است که با این وجود انتظار می رود التهابات بازار محصولات پروتیینی فروکش کند.

بنابر گفته نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، روزانه بیش از 10 هزار تن کنجاله سویا برای تامین نیاز نهاده مرغداران به استان ها تحویل داده شد.

در همین رابطه علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: انتظار ما این است که واردکنندگان پس از دریافت وجه از مرغداران، نهاده را در اختیارشان بگذارند چراکه تولیدکنندگان توان خرید نهاده از بازار آزاد را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش نهاده های دامی در قیمت مرغ و گوشت

نقش نهاده های دامی در قیمت مرغ و گوشت