مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 15:552023-08-13اقتصادي

رسانه کره ای: چشم امید سئول به سوی بهبود روابط با تهران است


یک رسانه کره ای گزارش کرد که با آزادسازی میلیاردها دلار از سرمایه مسدود شده ایران در کره جنوبی، هم اکنون چشم امید سئول به سوی بهبود روابط با تهران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (شنبه 21 مرداد ماه 12 آگوست)، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی در صفحه مجازی خود نوشت که تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شد و این منابع به صورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می شود .

روزنامه کوریا تایمز کره جنوبی در این خصوص نوشت که پیش بینی ها نشان می دهد که با اقدام سئول در آزاد کردن دارایی های مسدود شده ایران، روابط  میان جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی گرم شود و یخ میان دو کشور ذوب شود.

ایالات متحده آمریکا گفته است که دارایی های مسدود شده ایران برای خرید غذا، دارو، تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که کاربرد نظامی دوگانه ندارد .

طبق این گزارش، در پی توافق صورت گرفته، دارایی ایران در کره جنوبی به ارزش 6 میلیارد دلار در بانکی در سوییس به یورو تبدیل شده است.

از سال 2019 و پس از آن که ایالات متحده تحریم های را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، حدود هفت میلیارد دلار از دارایی های ایران در دو بانک کره جنوبی به نام های بانک ووری و بانک صنعت کره نگه داشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه کره ای: چشم امید سئول به سوی بهبود روابط با تهران است

رسانه کره ای: چشم امید سئول به سوی بهبود روابط با تهران است