مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 14:052023-08-03سياسي

برگزاری جشن ملی پسته در 5 نقطه رفسنجان


هفتمین جشن ملی پسته در پنج نقطه رفسنجان شامل شهرهای جوادیه الهیه، صفاییه، کشکوییه، کبوترخان و نیز خانه حاج آقا علی رفسنجان (بزرگترین خانه خشتی جهان)، - کرمان- هفتمین جشن ملی پسته در پنج نقطه رفسنجان شامل شهرهای جوادیه الهیه، صفاییه، کشکوییه، کبوترخان و نیز خانه حاج آقا علی رفسنجان (بزرگترین خانه خشتی جهان)، اواخر شهریور برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزهای 26، 27، 28، 29 و 30 شهریور امسال، به ترتیب در شهرهای جوادیه الهیه، صفاییه، کشکوییه، کبوترخان و خانه حاج آقا علی، جشن ملی پسته برگزار می شود.

برپایی تورهای گردشگری، معرفی غذاهای سنتی با کاربرد مغز پسته، نمایشگاه های صنایع دستی و معرفی محصولات محلی از برنامه های جنبی این جشن ها است.

فرماندار رفسنجان گفت: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان به علت ارزآوری این محصول در رفسنجان است و بخش عمده محصول پسته کشور در 80 هزار هکتار باغ شهرستان رفسنجان تولید می شود.

رضایی وجود درخت 1500 ساله پسته و تعدادی درختان بین 100 تا 400 ساله پسته در رفسنجان را از علل دیگر این ثبت ملی برشمرد و افزود: بیشتر صادرات پسته نیز در رفسنجان و ارقام پسته به نام های اکبری، احمد آقایی، اوحدی و رضایی در کشور در ایام قدیم در رفسنجان تولید و به نام های افراد مؤثر در فرآوری ارقام نامگذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشن ملی پسته در 5 نقطه رفسنجان

برگزاری جشن ملی پسته در 5 نقطه رفسنجان