مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 05:202023-07-28سياسي

نقش مهم دولت ها در حمایت از تنوع فرهنگی جهان


محققان کشور در یک مطالعه جدید، موضوع حمایت از تنوع فرهنگی را در عصری که به عصر جهانی شدن معروف است، به بوته نقد و بررسی برده اند و نقش مهم سازمان یونسکو و دولت ها را در این خصوص یادآوری کرده اند.

- محققان کشور در یک مطالعه جدید، موضوع حمایت از تنوع فرهنگی را در عصری که به عصر جهانی شدن معروف است، به بوته نقد و بررسی برده اند و نقش مهم سازمان یونسکو و دولت ها را در این خصوص یادآوری کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع تنوع فرهنگی از مهم ترین و شاید پیچیده ترین مباحث در حقوق بین الملل است که هنوز پایانی بر آن متصور نیست و جامعه بین المللی در راه ضابطه مند کردن آن و تعیین مقررات حمایتی مناسب در مورد آن، هنوز در آغاز راه است.

در همین زمینه منشور ملل متحد و اسناد بین المللی حقوق بشر با تأکید بر برابری انسان ها در برخورداری از حقوق و آزادی های بنیادین و نفی هرگونه تبعیض، در حقیقت اعلام می کنند که تمامی فرهنگ های متنوع جهان باید از احترام برخوردار باشند، تنوع آن ها به هیچ دلیلی نباید انکار شود و تمامی انسان ها صرف نظر از تفاوت های فرهنگی که با یکدیگر دارند، از شأن و منزلت یکسان نیز برخوردارند.

به اعتقاد پژوهشگران، حمایت و ارتقای تنوع فرهنگی در سرتاسر جهان بی شک مدیون تلاش های بیش از سه دهه سازمان آموزشی علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم دولت ها در حمایت از تنوع فرهنگی جهان

نقش مهم دولت ها در حمایت از تنوع فرهنگی جهان