مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:002023-07-25سياسي

طرح «انتخابات تناسبی» در قالبی دیگر در مجلس


سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، تاکید کرد: باتوجه به این که نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این بوده که برگزاری انتخابات تناسبی در شرایط کنونی با عدالت اجتماعی در تضاد است این احتمال نزدیک به صفر است که این موضوع در قالب طرح دو فوریتی .

- سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، تاکید کرد: باتوجه به این که نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این بوده که برگزاری انتخابات تناسبی در شرایط کنونی با عدالت اجتماعی در تضاد است این احتمال نزدیک به صفر است که این موضوع در قالب طرح دو فوریتی دنبال شده و تا انتخابات سال جاری مجلس به نتیجه برسد.

ولی الله بیاتی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری انتخابات تناسبی در قالب طرحی جداگانه در مجلس دنبال خواهد شد، بیان کرد: برگزار انتخابات به صورت تناسبی یک طرح جدید در کشور بوده و نیازمند زیرساخت است.

اجرای این موضوع نیز دارای پیچیدگی است.

یکی از دلایلی که هیات عالی نظارت مجمع این موضوع را تایید نکرد، بحث پیچیدگی آن بود.

وی در ادامه اظهار کرد:در نهایت این بحث در کمیسیون مطرح شد که بحث برگزاری انتخابات تناسبی از قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس حذف شود تا 59 ماده دیگر این طرح به خاطر این یک ماده بر روی زمین نماند و در مقابل اگر ضرورتی ایجاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح «انتخابات تناسبی» در قالبی دیگر در مجلس

طرح «انتخابات تناسبی» در قالبی دیگر در مجلس