مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:302023-08-19اقتصادي

آذربایجان غربی دارنده بیشترین ذخیره تیتان در کشور است


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی اولین ذخیره تیتان، دومین ذخیره زرنیخ و میکا و سومین ذخیره طلا در کشور را دارا است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی اولین ذخیره تیتان، دومین ذخیره زرنیخ و میکا و سومین ذخیره طلا در کشور را دارا است.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با توجه به زمین شناسی خاص و توانمندیهای بالای معدنی، آذربایجان غربی از جمله مهمترین قطب های معدنی کشور در بسیاری از مواد معدنی است، افزود: آذربایجان غربی از لحاظ میزان ذخایر معدنی جزو استان های رتبه دار کشور است که عمده مواد معدنی موجود در استان مصالح ساختمانی، مواد فلزی، سنگهای تزیینی و مواد غیرفلزی است.

وی ادامه داد: هرچند عمده ذخیره استان مربوط به گروه مصالح ساختمانی است، اما مواد معدنی فلزی سهم قابل توجهی از ذخایر استان را به خود اختصاص داده است و لذا محدوده استان از جمله مناطق مستعد کانی زایی فلزی در کشور است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد امور معادن استان در دوره 4 ماهه نخست سال جاری گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 21 محدوده اکتشافی در استان شناسایی شده که پس از اخذ استعلامات ادارات ذیربط منجر به صدور پروانه اکتشافی برای انجام مراحل اک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی دارنده بیشترین ذخیره تیتان در کشور است

آذربایجان غربی دارنده بیشترین ذخیره تیتان در کشور است