مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 13:452023-08-03اقتصادي

صدرنشینی ایرانی ها در دسترسی به آب شرب


دولت سیزدهم کار خود را با انباشتی از مشکلات و تنش های آبی آغاز کرد؛ اما تدوین چند برنامه مهم و اساسی پس از 2 سال دستاورد روشنی را در بخش آب کشور رقم زد.

- دولت سیزدهم کار خود را با انباشتی از مشکلات و تنش های آبی آغاز کرد؛ اما تدوین چند برنامه مهم و اساسی پس از 2 سال دستاورد روشنی را در بخش آب کشور رقم زد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وجود تنش آبی در بسیاری از مناطق و روستاهای کشور موجب شد تا دولت سیزدهم در کنار طرح های موثر برای رفع این بحران، دست به دامان طرح های عظیم آینده دار و بلندمدت برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی در بسیاری از مناطق کشور شود.

بنابر جدیدترین گزارش بانک جهانی که بر اساس شاخص های توسعه جهانی تعریف شده است، ایران در حوزه دسترسی به آب شرب در بخش شهری و روستایی در جهان و میان کشورهای منطقه درمیان صدرنشینان جدول قرار داد؛ به طوری که درصد دسترسی به آب شرب شهری و روستایی در ایران به ترتیب برابر با 99.

83 و 82 درصد بوده این در حالی است که این شاخص ها به همین ترتیب در جهان اعداد 85.

7 و 59.

6 درصد و در میان کشورهای خاورمیانه 83.

2 و 69.

5 درصد را به خود اختصاص داده است.

بومی سازی و تولید 80 درصد تجهیزات آبی بومی سازی و تولید 80 درصد تجهیزات مورد نیاز تصفیه خانه های آب، بومی سازی و تولید 65 درصد تجهیزات مورد نیاز تصفیه خانه های فاضلاب، بومی سازی و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدرنشینی ایرانی ها در دسترسی به آب شرب

صدرنشینی ایرانی ها در دسترسی به آب شرب