مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 20:102023-08-17دانش

پذیرش 500 دانشجوی جدید خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی


برای سال تحصیلی پیش رو جذب 500 دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی هدف گذاری شده است.

- اسماعیل چمنی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: این دانشجویان از مهرماه تحصیل خود را در رشته های مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی انجام می دهند تا با جذب این دانشجویان تعداد دانشجویان خارجی حاضر در این دانشگاه به بیش از یک هزار دانشجو برسد.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته بیش از 540 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می کردند که عمده این دانشجویان از کشورهای عراق، هندوستان، پاکستان، لیبی و سوریه هستند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حضور این دانشجویان تعداد صندلی های خالی دانشگاه محقق اردبیلی را به کمترین میزان رسانده ولی همچنان در دانشگاه محقق اردبیلی ما با صندلی های خالی بسیار به ویژه در رشته فنی و ریاضی روبه رو هستیم.

چمنی افزود: به تعداد داوطلبان کنکور در رشته ریاضی و فنی که یک هزار و 431 نفر بودند، ما در دانشگاه محقق اردبیلی در رشته های فنی و مهندسی ظرفیت پذیرش داریم چرا که هم اکنون این دانشگاه آمادگی پذیرش یک هزار و 500 دانشجو را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه 2 تا سه هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی پذیرش می شوند تا در رشته های مختلف بتوانند تحصیلات خود را انجام دهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش 500 دانشجوی جدید خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی

پذیرش 500 دانشجوی جدید خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی