مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 07:452023-08-16بين الملل

جهان فقط یک قدم با مناقشه هسته ای فاصله دارد


ژنرال کانگ سون نام وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه ای که عصر سه شنبه منتشر و در یازدهمین کنفرانس امنیت بین الملل در مسکو ارائه شد، اعلام کرد: جهان فقط یک قدم با مناقشه هسته ای فاصله دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از راشا تودی، کانگ آمریکا را به افزایش حضور نظامی خود با استقرار هواپیماهای هسته ای و زیردریایی در منطقه متهم کرد و تمایل واشنگتن برای تغییر رژیم در پیونگ یانگ را عامل تشدید تنش ها دانست.

وزیر دفاع کره شمالی هشدار داد: اکنون سؤال این نیست که آیا جنگ هسته ای در شبه جزیره کره آغاز می شود یا خیر، بلکه فقط این پرسش مطرح است که این جنگ هسته ای توسط چه کسی و چه زمانی شروع خواهد شد.

وی افزود: تنها در سال جاری، ایالات متحده تسلیحات استراتژیک بی حد و اندازه از جمله یک زیردریایی با قابلیت حمل سلاح هسته ای، یک گروه ناو هواپیمابر و یک بمب افکن با قابلیت حمل سلاح هسته ای را به منطقه ارسال کرده است.

به نوشته راشا تودی، ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز نیروی دریایی ایالات متحده در اواخر ماه مارس بلافاصله پس از رونمایی از کلاهک های هسته ای جدید و کوچک تر خود که می تواند بر روی موشک های بالستیک کوتاه برد نصب شود، وارد یک بندر نظامی در کره جنوبی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان فقط یک قدم با مناقشه هسته ای فاصله دارد

جهان فقط یک قدم با مناقشه هسته ای فاصله دارد