مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 13:152023-07-30سياسي

5 پروژه در محور ساسانی کرمانشاه اجرا می شود


مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه از در دستور کار قرار گرفتن اجرای پنج پروژه ساماندهی، مرمت و تعیین عرصه و حریم بناهای این محور تاریخی خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه از در دستور کار قرار گرفتن اجرای پنج پروژه ساماندهی، مرمت و تعیین عرصه و حریم بناهای این محور تاریخی خبر داد.

کیومرث اعظمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وجود 18 اثر تاریخی شاخص در محور ساسانی کرمانشاه، اظهارکرد: با توجه به اینکه طی چندسال گذشته ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، بنابراین برنامه هایی را در این محور اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: از محل اعتباراتی که امسال به این محور تخصیص داده می شود، اجرای پنج پروژه را در بناها و آثار تاریخی شاخص آن در دستور کار قرار داده ایم.

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه یکی از این پروژه ها را ساماندهی زیج منیژه پاتاق عنوان و اظهار کرد: باتوجه به رطوبتی که در بخش هایی از پایه ها و دیواره بنا وجود دارد، رطوبت زدایی آن را اجرایی می کنیم.

به گفته این مسئول، زیج منیژه واقع در 15 کیلومتری شهر سرپلذهاب، یکی از سالم ترین بناهای به جا مانده از دوره ساسانیان درایران است که حدود 1500 سال قدمت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 پروژه در محور ساسانی کرمانشاه اجرا می شود

5 پروژه در محور ساسانی کرمانشاه اجرا می شود