مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-01بين الملل

ارزیابی سیاسی و جامعه شناختی سقوط رژیم صهیونیستی


رژیم غاصب صهیونیستی 2 گزینه در مورد کرانه باختری پیش رو دارد یا باید استقلال آن را به رسمیت بشناسد و به فلسطینی ها واگذار کند و یا اینکه به همین رویه کنونی یعنی اسکان یهودیان در کرانه ادامه دهد.

- فارس پلاس ؛ سعدالله زارعی در یادداشتی نوشت: بعضی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله اسحاق هرتزوک اعلام کرده اند وضع فعلی این رژیم و اختلافات بی مهاری که پدید آمده و تک روی هایی که نخست وزیر می کند، به فروپاشی رژیم و انحلال دولت یهودی در سرزمین های اشغال شده فلسطین می انجامد.

اختلافات سیاسی میان احزاب رقیب در رژیم صهیونیستی، می تواند آغاز و انجامی داشته باشد و لزوماً به فروپاشی منجر نشود اما وقتی سران این رژیم اختلافات کنونی را فراتر از ظرفیت اسراییل ارزیابی می نمایند، موضوع متفاوت می شود.

بنابراین یک سؤال اساسی این است که چرا اختلافات کنونی در رژیم صهیونیستی می تواند به فروپاشی آن منجر شود؟  1ـ اختلافات سیاسی در رژیم اسراییل میان احزاب سیاسی محدود نمانده تا بتوان از آن به رقابت سیاسی تعبیر کرد.

این اختلافات هم اینک از یک سو به اختلافات میان قوای رژیم و از سوی دیگر به اختلاف در کف خیابان انجامیده است.

اختلاف اگر صرفاً میان احزاب باشد، وقتی به تصویب یک قانون می رسد، پایان می یابد؛ چرا که احزاب رسمی نمی توانند در برابر قانون ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی سیاسی و جامعه شناختی سقوط رژیم صهیونیستی

ارزیابی سیاسی و جامعه شناختی سقوط رژیم صهیونیستی