مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 13:052023-08-08سياسي

صنف وکالت خود را همسنگر روزنامه نگاران و خبرنگاران می داند


رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در پیامی به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: صنف وکالت در پاسداری از آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و حق دسترسی مردم به اطلاعات، - رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در پیامی به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: صنف وکالت در پاسداری از آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و حق دسترسی مردم به اطلاعات، خود را همسنگر روزنامه نگاران و خبرنگاران می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، متن پیام جعفر کوشا به این شرح است: رسانه ها از مهم ترین مجاری اعمال حق نظارت مردم بر حکمرانان و اصحاب رسانه، مرزداران مقاوم و صدیق آزادی بیان و مردم سالاری در کشور هستند.

نهاد وکالت از آنجا که مسئولیت اصلی خود را صیانت از حقوق مردم و کنشگری مسئولانه در راستای خیر عمومی می داند، در حوزه های بسیاری با نهاد رسانه هم مسئله و هم دغدغه است.

بارها گفته ایم، باز هم می گوییم هرگونه تنگ نظری و اعمال محدودیت های نامشروع در مسیر فعالیت خبرنگاران و روزنامه نگاران شریف کشور گامی علیه آموزه های دین مبین اسلام، بنیان های دموکراتیک و حقوق مصرح مردم در قانون اساسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنف وکالت خود را همسنگر روزنامه نگاران و خبرنگاران می داند

صنف وکالت خود را همسنگر روزنامه نگاران و خبرنگاران می داند