مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-08سياسي

راویان جنگ، طلایه داران رسالت خبرنگاری


ارزش رسالت خبرنگار زمانی دوچندان می شود و قیمت زیادی پیدا می کند که این تهیه خبر و ثبت وقایع، مربوط به خلق حماسه ها و شجاعت های نشئت گرفته از فطرت پاک و خداجوی انسانی باشد.

- ارزش رسالت خبرنگار زمانی دوچندان می شود و قیمت زیادی پیدا می کند که این تهیه خبر و ثبت وقایع، مربوط به خلق حماسه ها و شجاعت های نشئت گرفته از فطرت پاک و خداجوی انسانی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از میادین و صحنه هایی که تبلور خلق رشادت ها، مجاهدت ها و ایثارگری های جبهه حق علیه باطل شد، کارزار هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه ایران بود که زمینه را برای فعالیت راویان و در واقع خبرنگارانی که علاقه مند به ثبت و ضبط وقایع جنگ به قیمت از دست دادن جانشان بودند فراهم کرد.

با گذشت چند ماه از آغاز هجوم سراسری ارتش عراق به خاک ایران، دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که آن زمان از ارکان شورای فرماندهی سپاه پاسداران محسوب می شد؛ بخشی به نام تاریخ جنگ تأسیس کرد و اقدام به جذب و آموزش افرادی برای تاریخ نگاری و ثبت وقایع جنگ نمود.

چندی بعد، این افراد که راوی نامیده می شدند، به جبهه ها اعزام شدند.

راویان به جای جنگیدن می بایست با دفترچه و ضبط صوت و خودکار، فقط به تاریخ نگاری می پرداختند و از طریق مصاحبه به تکمیل اطلاعات جمع آوری شده مبادرت می ورزیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راویان جنگ، طلایه داران رسالت خبرنگاری

راویان جنگ، طلایه داران رسالت خبرنگاری