مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 16:052023-07-30سياسي

منظور از جهانی زدایی و تلاش برای مقابله با جهانی شدن چیست؟


سیاست مداران ملی تمایلی به واگذاری قدرت و مسئولیت به نهادهای بین المللی ندارند، اما می توانند آن ها را قربانیان مفیدی برای عدم رسیدگی به بحران های بین المللی و عدم تحقق اهداف بدانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جهانی زدایی حرکتی به سوی جهانِ کمتر در هم تنیده و مرتبط است که با ظهور دولت -ملت های قدرتمند، راه حل های محلی و کنترل های مرزی مشخص می شود تا نهادهای جهانی، معاهدات و حرکت آزاد روند جهانی شدن را بر اساس منافع جدیدِ به وجود آمده با محدودیت روبرو سازد.

برخی جهان را وارد دوره جهانی زدایی می دانند و به رویدادهایی مانند برگزیت (جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا)، ترامپیسم، جنگ اوکراین، مشکلات زنجیره تامین غذا، بحران جهانی انرژی، تلاش مجدد برای خودکفایی و کاهش سرمایه گذاری های مستقیم خارجی بلندمدت در اقتصاد یک کشور دیگر در دهه اخیر اشاره می کنند.

اما به عقیده برخی ناظران و کارشناسان، اشتباه است که بگوییم جهان به طور قطعی در دوره جهانی زدایی قرار دارد.

پدیده هایی مانند همه گیری کووید-19، تروریسم، جنایات بین المللی و تغییرات آب وهوایی نشان دهنده ارتباط مداومِ همکاری ها و تلاش برای تداوم اتصالات جهانی است و بهتر است این مسئله را به عنوان یک موازنه میان نیروهای جهانی شدن و جهانی زدایی درک کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظور از جهانی زدایی و تلاش برای مقابله با جهانی شدن چیست؟

منظور از جهانی زدایی و تلاش برای مقابله با جهانی شدن چیست؟