مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-13سياسي

ریل گذاری برای جوان سازی جمعیت


قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فرصتی برای کشور در مسیر گذر از چالش و بحران جدی پیری جمعیت است که باید این فرصت را غنمیت شمرد.

- خبرگزاری فارس استان کردستان/ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آبان ماه سال 1400 از سوی نمایندگان مجلس به مدت 7 سال به صورت اجرای آزمایشی به تصویب رسید.

در آن مقطع 161 موافق، 14 مخالف و 5 ممتنع از مجموع 205 نماینده به قانونی شدن این طرح رأی دادند.

این قانون با 73 ماده و تبصره قانونی که از مهم ترین مسائل آن می توان به تسهیلات ویژه خانواده های دارای فرزند، دانشجویان متأهل، اهدای خودروی ایرانی پس از تولد فرزند دوم به مادران و اعطای زمین و واحد مسکونی و تسهیلات بانکی اشاره کرد با هدف برداشتن گام های بلند در مسیر جوانی جمعیت تصویب شد، قانونی که به نظر می رسد در مسیر اجرا آنگونه که باید در کردستان موفق نبوده است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فرصتی برای کشور در مسیر گذر از چالش و بحران جدی پیری جمعیت بوده که نباید از بین برود بلکه باید این فرصت را غنمیت شمرد.

ما در مقطعی از تاریخ تحولات جمعیتی قرار داریم، اصلا فرصت آزمون و خطا و از دست دادن این زمان را نداریم، این باید از سوی کارشناسان، مسوولان مورد توجه قرار گیرد چرا که این قانون هیچ بدیل و جایگزینی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریل گذاری برای جوان سازی جمعیت

ریل گذاری برای جوان سازی جمعیت