مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 19:052023-08-20اقتصادي

مصرف روزانه سی ان جی 23 تا 24 میلیون مترمکعب است


رییس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: هم اکنون مصرف روزانه سی ان جی 23 تا 24 میلیون مترمکعب است و این ظرفیت وجود دارد که 35 تا 40 میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور توزیع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، علی اکبر نژادعلی در آیین تودیع و معارفه مدیر طرح سی ان جی با تجلیل از خدمات محمدحسین باقری، مدیر پیشین طرح سی ان جی و آرزوی توفیق برای مدیر جدید، به تاریخچه شکل گیری صنعت سی ان جی در دنیا از سال 1930 میلادی اشاره کرد و اظهار داشت: این صنعت راهبردی با توجه با ناترازی بین تولید و مصرف بنزین بسیار راهگشاست و باید بیش از پیش برای گسترش و توسعه آن گام برداشت.

رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تأکید بر اهمیت توسعه این صنعت در شرایط فعلی بیان کرد: بزرگ ترین کشور در احداث جایگاه و مصرف سی ان جی به ترتیب چین، پاکستان و ایران است که با توجه به اینکه ایران در جایگاه سوم قرار دارد، باید سهم این فرآورده را در سبد سوخت کشور به منظور کاهش سوخت های فسیلی توسعه داد.

وی افزود: با توجه به برآورد ریالی، بین سال های 83 و 88 هرچه دولت برای راه اندازی سی ان جی هزینه کرده بود، برگشت و موجب کاهش واردات شد، ضمن اینکه از سال 88 تاکنون درآمد به دست آوردیم که اگر این صنعت نبود، فاصله زیادی بین تولید و مصرف داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف روزانه سی ان جی 23 تا 24 میلیون مترمکعب است

مصرف روزانه سی ان جی 23 تا 24 میلیون مترمکعب است