مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 11:402023-07-29سياسي

چه کسی پشت تخریب «خانه بصیری» است؟


معاون میراث فرهنگی یزد به دنبال تخریب بخشی از دیوار و آب انبار خانه «بصیری» ابرکوه اعلام کرد که از شهرداری و همسایه خانه بصیری شکایت شده و روند حقوقی آن در حال انجام است و باید بخش تخریب شده عین به عین ساخته شود.

- معاون میراث فرهنگی یزد به دنبال تخریب بخشی از دیوار و آب انبار خانه بصیری ابرکوه اعلام کرد که از شهرداری و همسایه خانه بصیری شکایت شده و روند حقوقی آن در حال انجام است و باید بخش تخریب شده عین به عین ساخته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شد.

تعرض های سریالی به بافت تاریخی ابرکوه واکنش های فعالان میراث فرهنگی را به دنبال داشت.

تخریب این خانه، آن چنان که اهالی ابرکوه و دوستداران میراث فرهنگی به ایسنا گفته بودند توسط شهرداری ابرکوه، آن هم در آستانه سفر عزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ به استان یزد، رخ داده بود.

اما شهرداری ابرکوه که در خیابان کشی کوشک عزت آباد و تعرض به عرصه آن نقش داشت، انجام این تخریب را رد و اعلام کرد که در این ماجرا نقشی نداشته است.

در حالی که مشاهدات اهالی ابرکوه حاکی از آن است که هنگام تخریب این بخش از خانه تاریخی بصیری، ماشین های شهرداری در محل حضور داشتند.

با این حال شائبه دیگری هم درباره تخریب بخشی از این خانه قاجاری مطرح است؛ گفته می شود فرمانداری ابرکوه نیز در جریان این تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی پشت تخریب «خانه بصیری» است؟

چه کسی پشت تخریب «خانه بصیری» است؟