مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 16:252023-08-22اقتصادي

طراحی 6 روش برای تعیین تکلیف بانک های ناسالم در طرح قانون بانکداری


در طرح قانون بانکداری که به هیات رییسه مجلس ارائه شده است، روش های نجات از درون، خرید و تعهد، جدا کردن تمام یا بخشی از دارایی های مشکل دار مؤسسه اعتباری و انتقال آنها به شرکت مدیریت دارایی ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طرح بانکداری ضلع دیگری از اصلاح قوانین بانکی است که با همکاری بانک مرکزی تدوین و در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است.

این طرح که هم اکنون توسط هیات رییسه مجلس اعلام وصول شده است، برخلاف قانون پولی و بانکی مصوب سال 1351 به جای کلی گویی به تفصیل و با جزییات زیاد طراحی شده است.

در یکی از فصول این طرح و در مواد 74 تا 80 به روش های مختلف گزیر و انحلال بانک ها و موسسات اعتباری پرداخته شده است که متن کامل آن در ادامه می آید: ماده74- روش های گزیر به شرح زیر است: 1.

انجام عملیات نجات از درون مطابق ماده (75)؛ 2.

انتقال توأمان تمام یا بخشی از دارایی ها و بدهی های مؤسسه اعتباری درحال گزیر به یک مؤسسه اعتباری دیگر (خرید و تعهد)، مطابق ماده (76)؛ 3.

جدا کردن تمام یا بخشی از دارایی های مشکل دار مؤسسه اعتباری درحال گزیر و انتقال آنها به شرکت مدیریت دارایی ها، مطابق ماده (77)؛ 4.

ایجاد یک مؤسسه اعتباری واسط و انتقال تمام یا بخشی از دارایی های سالم مؤسسه اعتباری در حال گزیر به آن مطابق ماده (78)؛ 5.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی 6 روش برای تعیین تکلیف بانک های ناسالم در طرح قانون بانکداری

طراحی 6 روش برای تعیین تکلیف بانک های ناسالم در طرح قانون بانکداری