مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-09سياسي

تمدن نوین اسلامی بدون همکاری شیعه و اهل سنت امکان پذیر نیست


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند: تمدن نوین اسلامی بدون همکاری شیعه و اهل سنت امکان پذیر نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری صبح چهارشنبه در گفتگوی خبری با بیا اینکه ما اکنون داعیه دار تمدن نوین اسلامی هستیم و معتقدیم این تمدن قابلیت بازشکل گیری دارد، اظهار کرد: این بازشکل گیری بدون همکاری کشورهای اسلامی و هم افزایی مذاهب مختلف امکان پذیر نیست.

یعنی ما باید با جهان اسلام دست به دست هم دهیم و بتوانیم اتحادیه کشورهای اسلامی را ایجاد کنیم تا بدین وسیله تمدن نوین اسلامی شکل گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کشورهایی چون روسیه، ایران، عراق و … ظرفیت بالایی برای ایجاد این اتحادیه دارند، ما به این نتیجه رسیدیم که می توان از اجلاس های منطقه ای در استان های مختلف برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی استفاده کرد، این یکی از مهمترین اهدافی است که ما در این اجلاس ها دنبال می کنیم.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: ما یک مدل مفهومی را برای امت واحده اسلامی ترسیم کرده ایم که در این کنفرانس به میهمانان عرضه خواهد شد و ذیل این چارچوب مفهومی امت واحده، پیشنهاد اتحادیه کشورهای اسلامی را ارائه کرده ایم که در این اتحادیه پول واحدی وجود دارد و مراودات اقتصادی و فرهنگی و اجتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدن نوین اسلامی بدون همکاری شیعه و اهل سنت امکان پذیر نیست

تمدن نوین اسلامی بدون همکاری شیعه و اهل سنت امکان پذیر نیست