مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 08:552023-08-14بين الملل

توافق برای تبادل زندانیان نشان داد فشار حداکثری و تهدید جواب نمی دهد


اقدام دولت در بازگرداندن پول های بلوکه شده در کره جنوبی و عراق در ازای آزادی زندانیان، دستاوردها و نتایج مثبتی دارد که امیدوارم دولت و دستگاه دیپلماسی با تدابیر لازم بتوانند این مبالغ را در مسیر حل مشکلات هدایت کنند.

- یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: اقدام دولت در بازگرداندن پول های بلوکه شده در کره جنوبی و عراق در ازای آزادی زندانیان، دستاوردها و نتایج مثبتی دارد که امیدوارم دولت و دستگاه دیپلماسی با تدابیر لازم بتوانند این مبالغ را در مسیر حل مشکلات هدایت کنند.

پنج شنبه هفته گذشته ایران و آمریکا در موضع گیری های جداگانه ای و به صورت رسمی اعلام کردند که در ارتباط با تبادل زندانیان بین دو کشور و همچنین آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی های ایران که برای چندین سال به طور غیرقانونی در کره جنوبی به بهانه تحریم های واشنگتن علیه تهران توقیف شده بود، به توافق رسیده اند.

پیشینه مذاکرات تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا به طور مشخص در جریان مذاکرات برجامی و در راستای توافق هسته ای شکل گرفت.

در عین حال مذاکرات برای تبادل چهار زندانی ایرانی با چهار زندانی ایرانی ـ آمریکایی از دو سال پیش در حاشیه مذاکرات احیای برجام به طور جداگانه در جریان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق برای تبادل زندانیان نشان داد فشار حداکثری و تهدید جواب نمی دهد

توافق برای تبادل زندانیان نشان داد فشار حداکثری و تهدید جواب نمی دهد