مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 21:402023-08-21اقتصادي

تجهیز 50 درصد اراضی آبی حوضه دریاچه ارومیه به سامانه های نوین آبیاری


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با هدف بهینه سازی مصرف آب 50 درصد اراضی آبی حوضه دریاچه ارومیه به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند و 8 هزار هکتار از سطح کشت محصول پرآب بر پیاز در این منطقه کاسته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امشب در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط آب و هوایی حاکم بر استان گفت: در استان افزایش دما و کاهش نزولات جوی را شاهد هستیم و امسال از نظر خشکسالی و خشکی تقریبا بی سابقه است و حاصل این شرایط نیز این شده است که در زمینه آب شرب و کشاورزی با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به ضرورت بهینه سازی مصرف آب گفت: بهینه سازی مصرف آب در همه حوزه ها خصوصاً کشاورزی که بیشترین میزان آب را مصرف می کند ضروری است.

البته این بهینه سازی با اصلاح الگوی کشت و حذف محصولات با نیاز آبی بیشتر و جایگزینی آن با محصولات کم آب بر با همکاری کشاورزان از سال های قبل آغاز شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوضه دریاچه ارومیه 8 هزار و 500 هکتار پیاز کشت می شد که این میزان به 500 هکتار کاهش پیدا کرد و در خصوص محصول گوجه فرنگی نیز کاهش سطح کشت داشته ایم و به جای آن محصولاتی مانند کلزا، گندم و جو کشت کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 50 درصد اراضی آبی حوضه دریاچه ارومیه به سامانه های نوین آبیاری

تجهیز 50 درصد اراضی آبی حوضه دریاچه ارومیه به سامانه های نوین آبیاری