مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-01بين الملل

پس از نیجر، سنگال هم شلوغ شد


به دنبال اعترضات در نیجر که به مداخله فرانسه معترض است، سنگال هم درگیر اعتراضاتی شده که به گفته وزارت کشور سنگال پس از دستگیری عثمان سونکو، - چهره مخالف دولت آغاز شده و تاکنون جان دو تن را گرفته است.

معترضان سنگالی هم پرچم فرانسه را به آتش کشیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت کشور سنگال روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اجساد بی جان دو مرد در شهر زیگوینچور، جایی که عثمان سونکو، نامزد ریاست جمهوری 2024 سنگال شهردار آن است، کشف شد.

این در حالیست که معترضان در خیابان ها جمع شده اند و با روشن کردن لاستیک، اجازه عبور و مرور نمی دهند و پرچم فرانسه را هم آتش زدند.

در همین حال وزارت کشور سنگال از مردم خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند و می گوید که اقداماتی را برای حفظ صلح و آرامش در کشور انجام می دهد.

تظاهرکنندگان روز دوشنبه در حالی که عثمان سونکو به اتهاماتی از جمله توطئه برای شورش و ارتباط جنایتکارانه با یک نهاد تروریستی در بازداشت قرار گرفت، به خیابان ها ریختند.

وزیر کشور سنگال دوشنبه اعلام کرد که دولت حزب میهن پرستان سنگال (PASTEF) متعلق به عثمان سونکو را به دلیل تحریک ناآرامی در جریان اعتراضات خشونت آمیز ماه گذشته در پایتخت داکار منحل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از نیجر، سنگال هم شلوغ شد

پس از نیجر، سنگال هم شلوغ شد