مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 21:202023-07-24پزشكي

مسمومیت های غذایی، یکی از شایع ترین مشکلات بهداشتی در فصل گرم


رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسمومیت های غذایی یکی از شایع ترین مشکلات و موارد در فصل گرم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علی یزدانی اظهار کرد:  در روزهای گرم سال توصیه می شود که از خوردن مواد غذایی مشکوک و نامطمئن پرهیز نمایند.

وی افزود: نگهداری مواد غذایی پخته خارج از یخچال با زمان بیش از 2 ساعت نباشد، ضمن اینکه در داخل یخچال محدودیت زمانی دارد و باید غذا پس از جوشاندن در دمای 70 درجه داغ شود و مشکلی مشاهده نشود.

علی یزدانی ادامه داد: استفاده از نوشیدنی ها، خوردنی ها  و آب منابع غیر آشامیدنی و یخ های فله ای  که باعث ایجاد مسمومیت و اسهال شده توصیه نمی گردد، زیرا باعث ایجاد بیماری می شود و این موضوع در موارد مختلف به خصوص در شستن میوه و سبزیجات بارها و بارها مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه مصرف آب آشامیدنی باید به صورت بسته بندی و یا لوله کشی باشد، خاطرنشان کرد: افراد در مواقعی که بیرون هستند در صورت امکان از مواد غیر پخته مانند پنیر استفاده کنند و از خوردن انواع خوراکی های دست ساز و نامشخص باید پرهیز شود، فست فود ها و خوراکی ها که مواد افزودنی دارند  یکی از مواد غذایی هستند که نه تنها ارزش غذایی ندارند، بلکه برای بدن مضر نیز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت های غذایی، یکی از شایع ترین مشکلات بهداشتی در فصل گرم

مسمومیت های غذایی، یکی از شایع ترین مشکلات بهداشتی در فصل گرم