مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 09:552023-07-24فرهنگي

جنبه حماسی واقعه عاشورا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد


نویسنده برجسته قزوینی با بیان اینکه به بُعد حماسی واقعه عاشورا بیشتر توجه شود گفت: جای خالی مضمون های عاشورایی در اشعار سپید که زبان روز جامعه است احساس می شود.

- حمیدرضا سبحانی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایران مهد شعر و ادب با فرهنگ غنی و اصیل است اظهار کرد: این زبان جزو بهترین زبان های دنیا بوده و بضاعت های آوایی همراه با گستردگی مفاهیم دارد و نمونه بارز شاهکار ادبی ایران شاهنامه فردوسی است که با گذشت بیش از هزار سال ادبیات غنی روایی، حماسی و مرثیه را در خود جای داده است.

وی افزود: شاهنامه تمدن های مختلفی را در این سرزمین پهناور یاد کرده که با عواطف انسانی گره خورده، باورهای اصیل را در بستر روایی قوام یافته و اشعار ناب منتشر کرده است.

باتوجه به اینکه شعر در ذات خود بیان عاطفی و محتوایی به شمار می آید شاهنامه مجموعه عواطف انسانی را با ادبیاتی فاخر بیان کرده است.

این فیلمنامه نویس عنوان کرد: شعر عاشورایی در وهله اول روایتگر واقعه عاشورا است و جنبه روایی دارد اما این هنر دارای ابعاد دیگری همچون بعد حماسی و عاطفی نیز هست که تاکنون به جنبه عاطفی و حزن انگیز آن بیشتر پرداخته شده و بعد روایی و حماسی آنکه ریشه در اعتقادات و اندیشه مردم دارد، باید توجه بیشتری شده و قوام بیشتری پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنبه حماسی واقعه عاشورا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد

جنبه حماسی واقعه عاشورا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد