مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 14:302023-07-28سياسي

آیین سنتی عزاداری محرم ترویج شود/ ضرورت تبیین سنت ها


امام جمعه شاهرود خواستار ترویج آیین سنتی عزاداری ماه محرم شد و گفت: تبیین و انتقال مفاهیم والای معنوی به خصوص رسوم و آیین سنتی از مصادیق تبیین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه عاشورایی شهرستان شاهرود به میزبانی پارک شهدای محراب و با حضور مردم عزادار و متدین همزمان با ظهر عاشورا، ضمن اشاره به مراسم عزاداری سنتی ایام محرم، بیان کرد: انتقال این مراسم سنتی و معنوی به نسل جوان یک ضرورت است.

وی خواستار ترویج آیین سنتی عزاداری ماه محرم شد و گفت: تبیین و انتقال مفاهیم والای معنوی به خصوص رسوم و آیین سنتی از مصادیق تبیین است و به خصوص هیئت های مذهبی و متولیان اجرای برنامه های فرهنگی بیشتر به این امر دقت داشته باشند.

امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به وجود مراسم سنتی عزاداری مانند نخل گردانی، روضه خوانی، سینه زنی و دسته یا عباس و… بیان داشت: باید تلاش کرد که این مراسم برای آیندگان و جوانان باقی بماند.

امینی همچنین با بیان اینکه مردم از فرصت معنوی مراسم سنتی و آیینی محرم و صفر بهره بگیرند، بیان کرد: در فضیلت عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین (ع) روایت های بسیاری آمده است.

وی با بیان اینکه در احادیث آمده کسی که بر امام حسین (ع) گریه کند، در بهشت مستقر می شود، تاکید کرد: این نشان دهنده فضیلت عزاداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین سنتی عزاداری محرم ترویج شود/ ضرورت تبیین سنت ها

آیین سنتی عزاداری محرم ترویج شود/ ضرورت تبیین سنت ها