مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-20بين الملل

کارشناس امنیتی سوری: حضور غیر قانونی آمریکا برای حمایت از جدایی طلبان است


یک کارشناس امنیتی سوری هدف آمریکا از اصرار بر اشغالگری در این کشور را حمایت از جدایی طلبی شبه نظامیان کُرد دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سعید فارس السعید تحلیلگر و کارشناس امنیتی سوری امروز (یکشنبه) با غیر قانونی خواندن حضور نظامی آمریکا در عراق و سوریه، هدف از این حضور را حمایت از جدایی طلبی شبه نظامیان کُرد دانست.

او به وبگاه خبری العهد نیوز گفت که هدف دیگر آمریکا، بازگرداندن گروهک های تروریستی به صحنه است؛ به خصوص اینکه طی مدت اخیر فعالیت عناصر داعش در بیابان های سوریه توسعه چشم گیری یافته است.

سعید فارس السعید از دیگر اهداف آمریکا را فشار بر ایران و روسیه ذکر کرد و توضیح داد که واشنگتن قصد دارد در رابطه با صحنه اوکراین روسیه و در رابطه با جبهه درگیری با رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه، ایران را تحت فشار بگذارد.

به گفته این تحلیلگر نظامی سوریه، ایالات متحده آمریکا شبه نظامیان جدایی طلب و گروهک های تروریستی را به عنوان ابزار خود به کار می گیرد.

طی یک ماه اخیر تروریست های داعش در مناطق شرق سوریه اقدام دست به چند عملیات تروریستی زده اند؛ در آخرین مورد در شامگاه 19 مرداد، طی کمین تروریست های داعش در استان دیرالزور سوریه، 32 نظامی ارتش سوریه در حالیکه سوار بر اتوبوس بودند، کشته شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس امنیتی سوری: حضور غیر قانونی آمریکا برای حمایت از جدایی طلبان است

کارشناس امنیتی سوری: حضور غیر قانونی آمریکا برای حمایت از جدایی طلبان است