مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 08:102023-08-16پزشكي

عواملی که باعث ناباروری می شود


جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی یکی از علت‎های ناباروری در بانوان را انسداد لوله های فالوپ عنوان کرد و گفت: در صورتی که لوله های فالوپ دچار هر اختلالی از جمله التهاب یا چسبندگی یا انسداد باشند، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی یکی از علت‎های ناباروری در بانوان را انسداد لوله های فالوپ عنوان کرد و گفت: در صورتی که لوله های فالوپ دچار هر اختلالی از جمله التهاب یا چسبندگی یا انسداد باشند، روند باروری هم دچار اختلال می شود.

لعبت جعفرزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه افزایش سن در بانوان مهم ترین عامل در ناباروری آن ها محسوب می شود، اظهار کرد: سن ایده ال برای باروری بانوان از 20 سالگی تا 35 سالگی است و بانوانی که سیکل ماهانه مرتب داشته و مشکلات هورمونی ندارند با خیال راحت می توانند باردار شوند.

وی با بیان اینکه از شروع قاعده گی14 الی 15 سالگی تا زمانی یائسگی حدود 50 سالگی زمان باروری بانوان است، افزود: باروردی در سن کمتر از 18 سال و بیشتر از 40 سال، زمان های پر خطر برای بارداری بانوان به شمار می رود.

جعفرزاده شایع ترین علل ناباروردی در بانوان را اختلال در تخمگ گذاری دانست و افزود: سندرم تخمدان پلی کیستیک که در اصطلاح به آن تنبلی تخمدان گفته می شود، یکی از شایع ترین علل اختلال هورمونی در بانوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که باعث ناباروری می شود

عواملی که باعث ناباروری می شود