مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 14:502023-07-25اجتماعي

سرخس و معضلی به نام ریزگردها و هوای آلوده


یکی از معضلات بزرگی که طی چندین سال اخیر مردم سرخس را به ستوه آورده معضل گرد و غبار و گرد و خاکی است که به طور میانگین در فصل تابستان هفته ای دو روز و حتی بیشتر، - ایسنا/خراسان رضوی یکی از معضلات بزرگی که طی چندین سال اخیر مردم سرخس را به ستوه آورده معضل گرد و غبار و گرد و خاکی است که به طور میانگین در فصل تابستان هفته ای دو روز و حتی بیشتر، چهره شهر و روستاها را مکدر می کند.

معضلی که دیگر از یک مسئله منطقه ای خارج شده و اگر به موقع برای آن چاره ای اندیشیده نشود این سفیر بد یمن، مناطق دیگر از جمله کلان شهر مشهد را هم در بر خواهد گرفت چه بسا، گرد و خاک هفته گذشته که مشهد را تحت تأثیر قرار داد پیامد همین گرد و غباری بود که به سایر مناطق نیز گسترده شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس در همین زمینه و با تشریح علل و عوامل دخیل در بروز پدیده گرد و غبار در شهرستان سرخس در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کل کشور به خصوص شرق ایران تحت تأثیر دو کانون بزرگ خارجی شامل هرات افغانستان و دیگری کانون صحرای قره قوم ترکمنستان است.

محمد ملتجی عنوان کرد: شهرستان سرخس که در شمال شرقی ترین نقطه ایران واقع شده نزدیک ترین نقطه به صحرای قره قوم ترکمنستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرخس و معضلی به نام ریزگردها و هوای آلوده

سرخس و معضلی به نام ریزگردها و هوای آلوده