مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-05اقتصادي

گردشگری بی ضابطه از بیابان لوت حذف شود


مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی گفت: نباید به بهانه گردشگری و جذب توریست و گردشگری بی قانون و عدم ضابطه تخریب زیستگاه طبیعی به نام بیابان لوت را رقم بزنیم.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی گفت: نباید به بهانه گردشگری و جذب توریست و گردشگری بی قانون و عدم ضابطه تخریب زیستگاه طبیعی به نام بیابان لوت را رقم بزنیم.

زهرا رضایی ملکوتی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیابان لوت در 29 مرداد ماه 1393 به شماره 203 در فهرست میراث طبیعی ملی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پرونده این اثر در سال 2015 جهت ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال و در سال 2016 در فهرست میراث جهانی ثبت شد، تصریح کرد: بیابان لوت یکی از پنج اثر ثبت شده جهانی در خراسان جنوبی است که با استان های کویری همسایه، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری رویداهای هنری در استان برای معرفی این اثر ارزشمند طبیعی، بیان کرد: گردشگری دوستدار طبیعت را باید فرهنگ سازی کنیم.

رضایی ملکوتی ادامه داد: نباید فعالیت در حوزه گردشگری و یا جذب گردشگر به این بیابان به گونه ای باشد که تخریب این زیستگاه طبیعی را رقم بزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری بی ضابطه از بیابان لوت حذف شود

گردشگری بی ضابطه از بیابان لوت حذف شود