مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 12:302023-07-25بين الملل

2 کشف امیدوارکننده برای متوقف کردن سرطان


دو گروه پژوهشی متفاوت، از اکتشافات جدید خود برای متوقف کردن سرطان خبر داده اند که با نتایج امیدبخشی در آزمایش ها همراه بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران آمریکایی، انگلیسی و چینی در بررسی های متفاوتی، به اکتشافات جدیدی دست یافته اند که نویدبخش متوقف کردن گسترش انواع سرطان ها هستند.

پروتیینی که از گسترش سرطان جلوگیری می کند در یک کشف غافلگیرکننده، پروتیینی که نقش مهمی در پیشروی سرطان دارد، برای اولین بار در حالی مشاهده شد که به درون هسته های سلولی حرکت می کند تا کلیدهایی را که سرطان ها را پویاتر و تهاجمی تر می سازند، فعال کند.

سرکوب کردن این مکانیسم شاید بتواند به مهار انواع سرطان ها مانند ریه، کلیه، معده و پروستات کمک کند و درمان هدفمند را موثرتر سازد.

بیش از 90 درصد موارد مرگ ومیر ناشی از سرطان، در نتیجه پیشروی سلول ها به سایر قسمت های بدن یا متاستاز کردن آنها رخ می دهند.

استرس یکی از عوامل متاستاز سرطان است.

دانشمندان دریافته اند که وقتی سلول های سرطانی فشار را احساس می کنند، یک پروتیین شپرون (Chaperone) موسوم به جی آرپی78 (GRP78) که اغلب به آن بی آی پی (BIP) نیز گفته می شود و در شبکه آندوپلاسمی قرار دارد، به هسته می رود تا فعالیت ژن را بدزدد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 کشف امیدوارکننده برای متوقف کردن سرطان

2 کشف امیدوارکننده برای متوقف کردن سرطان