مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 08:352023-08-09پزشكي

کودکان سیستانی و بلوچستانی بر علیه بیماری سرخک و سرخجه واکسینه می‎شوند


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به همجواری استان سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان و همچنین افزایش موارد مثبت بیماری سرخک در استان، - ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به همجواری استان سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان و همچنین افزایش موارد مثبت بیماری سرخک در استان، کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه از شنبه 21 مرداد ماه به مدت 3 هفته برای کودکان 6 تا 12 ماهه استان آغاز خواهد شد.

محمد ساکنی در گفت وگو با ایسنا- افزود: خانواده ها برای انجام واکسیناسیون کودکان به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت جهت انجام واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه مراجعه کنند.

همچنین در صورت ناقص بودن و تأخیر در انجام واکسیناسیون کودکان در بازه سنی 12تا 59 ماه، نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان اقدام کنند.

ساکنی گفت: در کشور ما برنامه گسترش ایمن سازی با هدف ایجاد مصونیت فعال در کودکان از سال 1363 آغازشده است و دستیابی به پوشش واکسیناسیون بالای 95 درصد در تمامی مناطق مورد انتظار است.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: واکسیناسیون پس از تامین آب آشام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان سیستانی و بلوچستانی بر علیه بیماری سرخک و سرخجه واکسینه می‎شوند

کودکان سیستانی و بلوچستانی بر علیه بیماری سرخک و سرخجه واکسینه می‎شوند