مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-16بين الملل

آمریکا روابط روسیه-چین را یک «نگرانی» خواند


چند روز پس از آنکه پنتاگون کشتی های جنگی را برای مقابله با رزمایش های دریایی مشترک چین و روسیه اعزام کرد، وزارت خارجه آمریکا گفت که روابط بهبود یافته پکن و مسکو را یک «نگرانی» تلقی می کند.

- چند روز پس از آنکه پنتاگون کشتی های جنگی را برای مقابله با رزمایش های دریایی مشترک چین و روسیه اعزام کرد، وزارت خارجه آمریکا گفت که روابط بهبود یافته پکن و مسکو را یک نگرانی تلقی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از راشا تودی، ودانت پاتل سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حین یک جلسه توجیهی درباره نشست آتی میان ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی اظهار نظر کرد؛ نشستی که انتظار می رود تمرکز زیادی بر چین داشته باشد.

او در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا این نشست می تواند به تلاش های آمریکا جهت راه اندازی مجدد کانال های ارتباطی با پکن آسیب بزند، پاسخ منفی داد اما نسبت به روابط روسیه-چین ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما نگرانی های خود را نسبت به روابط نزدیک روسیه و چین و همچنین اقدامات آن ها صراحتا اعلام کرده ایم.

ما به درستی به دنبال کردن این روابط و اقدامات روسیه و چین ادامه می دهیم.

اگرچه این دیپلمات آمریکایی اشاره نکرد که آیا نشست سه جانبه آتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره چین خواهد بود یا خیر اما چندین تن از مقامات رسمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا روابط روسیه-چین را یک «نگرانی» خواند

آمریکا روابط روسیه-چین را یک «نگرانی» خواند